Start-upy jsou současným fenoménem podnikání. Jejich počet roste po celém světě raketovým tempem, avšak jen málokteré se dokážou na trhu udržet. A tak spousta projektů končí dříve, než se dokázala rozjet naplno.
Co odděluje úspěch od krachu? Není to jen super záměr či produkt, ale i způsob propagace a získávání zákazníků. V dnešním článku vám Josef Řezníček představí zahraniční start-upy, které jako hlavní nástroj použily skvělý obsah.
Obsahový marketing je pro start-up ideálním způsobem, jak o sobě dát vědět a získat důvěru. Obvykle totiž start-upy přináší služby a produkty, které na trhu prozatím nejsou. Pro koncového uživatele tak představují velkou neznámou. A právě obsah pomůže vytvořit v lidech potřebu mít či využít daný produkt nebo službu.
Bez kvalitní obsahové strategie to může skřípat…
Sílu obsahu si spousta start-upů v zahraničí velmi dobře uvědomuje. Přesto ale statistiky společnosti Contently uvádí, že 56 % firem, které vytváří obsah, jsou aktivní na sociálních sítích a dělají e-mail marketing, nemá vytvořenou žádnou obsahovou strategii. A takový přístup může vést k tomu, že ani kvalitní obsah nezajistí dlouhodobý úspěch. Já se ale zaměřím na 4 start-upy, které to dokázaly. Vsadily na obsah a ten je dostal mezi nejlepší firmy svého druhu. Přiblížím vám, jaké metody a postupy zvolily a co jim to přineslo.
LEADPAGES
Prvním start-upem pod mým marketingovým drobnohledem je Leadpages.net. Tuto službu, která umožňuje vytvářet maximálně prodejní cílové stránky, používáme i ve Včelišti. Její začátky a způsoby zapojení obsahového marketingu mi popisoval zakladatel Simon Payne.
Co v Ledpages dělali a dělají?
Lidé z Leadpages v prvé řadě obětovali mnoho energie a času. Konkrétně to znamená, že o každé funkci svého softwaru natočili vysvětlující video a sepsali článek. V nich představují, co a jak jejich služba umí a jak ji lze využít.
A to není vše. Také to jsou mistři v pořádání webinářů. V nich učí, jak na efektivní internetový marketing – mimo jiného i s pomocí jejich produktu.
Dále vytváří online školení zdarma. Ta se týkají nejrůznějších témat a jejích cílem je pomoci potenciálním zákazníkům. Zároveň také ukazují, v čem jim může být prospěšný nástroj od Leadpages. Mají také vlastní podcast a píší blog. V tom velice pečlivě vybírají témata, která výborně odpovídají potřebám cílového publika.
Co jim to přineslo?
Rostli a rostou pořád. Vybudovali velkou společnost, jejímž portfoliem je už více než 1 milion vytvořených stránek. Samozřejmě získali i slušné investice. Minulý rok například 27 milionů dolarů. V neposlední řadě zaměstnávají přes 160 lidí. Pokud se chcete dozvědět další zajímavá čísla a informace, najdete je zde.
Na příkladu Leadpages vidíte, jak se vyplatí postavit marketing na tom, že pomáháte, dáváte, vzděláváte, jste užiteční. Informace, které předáte svému publiku, mu zároveň prohlubují znalosti. Bez vnucování a nátlaku ho pak dovedete k tomu, že potřebuje zrovna váš produkt.
HUBSPOT
Určitě znáte rčení, že „kovářova kobyla chodí bosa“. To ale rozhodně není případ firmy Hubspot. Prodává speciální software, který pomáhá s marketingem, a to včetně toho obsahového. Je skvělým příkladem toho, jak lze z obsahu udělat klíč k úspěchu.
Co v Hubspot dělali a dělají?
Nebojí se experimentovat a zkouší všechny možné typy obsahů, a to včetně těch netradičních, jako jsou například offline eventy. Díky svému softwaru také dokáží různým návštěvníkům na stejných stránkách nabízet odlišný obsah ke stažení podle toho, o co se daný člověk zajímá nebo do jaké cílové skupiny patří.
Spolupracují s marketingovými agenturami po celém světě a učí dělat efektivní obsahový marketing, skrze který získají zákazníky svým klientům i pro sebe. K tomuto účelu tvoří Hubspot rozmanité články, e-booky nebo webináře.
Mají perfektní výzvy k akci, jaké se jen tak nevidí. Nápadité, kreativní a přesvědčivé. Navíc poskytují bonusový obsah ke stažení za vyplnění e-mailu u téměř všeho, co vytvoří. Poté si ukládají informace o tom, o co člověk projevil zájem. A pak mu zasílají obsah „na míru“. Navíc jsou experti ve vyhodnocování výsledků, a proto nastaví vždy ideální taktiku, co funguje na maximum.
Co jim to přineslo?
Stali se předním světovým hráčem na poli marketingového softwaru. A to velmi populárním, protože jejich akce navštěvují tisíce lidí. Mohou se chlubit více než 20 tisíci zákazníků z 90 zemí. A na závěr jedna perlička – v roce 2011 zlomili světový rekord při pořádání online marketingového webináře. Zaujali vás? Přečtěte si jejich příběh.
SUMOME
Služba SumoMe je balíkem nástrojů, které zvyšují návštěvnost webu. Společnost vsadila na obsahový marketing a zaznamenala rychlý růst.
Co v SumoMe dělali a dělají?
Za základní stavební kámen content marketingu si lidé v SumoMe zvolili případové studie a reference, ve kterých popisovali a hodnotili, jak jsou jejich služby přínosné. Přečtěte si, jak zdokonalením e-mailingu svému klientovi zajistili zvýšení obratu o 70 tisíc dolarů.
Nabízí také e-mailové vzdělávací lekce, do kterých se mohou zájemci přihlásit zdarma. Další zajímavé informace přináší na svém blogu, kde mimo jiného používají vlastní nástroje (pop-up okna na sběr kontaktů apod).
Co jim to přineslo?
Společnost se zařadila mezi špičku oboru a její služby využívají tisíce zákazníků. Neustále se zlepšuje a rozvíjí. A nesmím zapomenout ani na ohromující počet odběratelů newsletteru, kterých je přes 1 milion.
Úspěšný obsahový marketing má mnoho podob. Nemusíte jen psát blog, ale výsledků dosáhnete například i přes e-mail marketing. Jak vám SumoMe názorně dokázali, pravidelná publikace přinese své ovoce. Stačí vydržet a obsah zapůsobí jako magnet na zákazníky.
[tg_divider style=“faded“]
Další úspěšné strategie start upů
najdete v listopadovém čísle Starting UP.
[tg_button href=“https://issuu.com/startingup/docs/startingup_3_3.rocnik_11_2016_free_“ color=“orange“ bg_color=““ text_color=““]Prolistovat číslo[/tg_button]
[tg_divider style=“faded“]
Nejnovější komentáře