Možná trochu rýpavá otázka na úvod 🙂 Co Vás vede k důvěře v to, že lidé budou ochotni zaplatit nemalou částku za něco, co se jim možná ještě válí na půdě?
Mezi Favority, které se lidem válí na půdě a těmi, které si mohou dnes koupit, je asi takový rozdíl jako mezi Škodou Octavii ze šedesátých let a dnes. Nové Favority se mohou pochlubit jedinečným a mezinárodně oceněným designem i moderními technologiemi, díky nimž se každá jízda stává opravdovým zážitkem. Například každý favorit je vyroben z karbonu na míru novému majiteli, řemen (na místo klasického řetězu) zajistí každému jezdci lehkou a tichou jízdu, má až desetkrát delší životnost a je v podstatě bezúdržbový.
Četla jsem, že Vás ke koupi značky Favorit přivedla touha maminky po kole a také to, že Vás přestalo bavit cestovat po Praze tramvají a chtěl jste ji začít brázdit na starém Favoritu, kterého bohužel Váš otec vyhodil. Jak to tedy doopravdy bylo? Proč zrovna Favorit, respektive, proč jste raději nezaložil novou značku?
Favorit je značka, která patří na stupně vítězů. Bylo mi líto, jak Favorit dopadl. Jako podnikatel jsem viděl příležitost v nově vznikající městské cyklistice, v emocionální síle značky, historickém odkazu Favoritu a měl jsem kolem sebe šikovné kolegy. To všechno byly předpoklady pro budoucí úspěch. A ano, moje Maminka i Otec stáli při vzniku myšlenky na obnovení značky Favorit. I když o tom tehdy nevěděli.
Cyklistika příliš nezapadá do vaší profesní historie, která se točí kolem internetového marketingu. Nemá to tedy co do činění i s tím, že retro se obecně dostává opět do popředí zájmu a vy, jako marketér, jste si toho byl dobře vědom?
Na jakékoliv módní vlně včetně retra nemůžete dlouhodobě stavět, navíc Favorit měl nostalgickou konotaci jenom u nás. Pro úspěch na zahraničních trzích musíte být na špičce, konkurence je silná a rychle reaguje. Měl jsem tehdy 13 let podnikání za sebou, zkušenosti z různých oborů, hledal jsem projekt, který bude náročný a dokážu v něm uplatnit svoje schopnosti, zkušenosti i kontakty.
Každý rozjezd podnikání si žádá své… Potýkal jste se s nějakými finančními komplikacemi?
Principielně každý vývoj je charakteristický tím, že nevíte, jak dlouho bude trvat, kolik bude stát peněz a jaký výsledek dosáhnete. Na začátku byl pocit, který jsme postupně zhmotňovali od projektu, přes vývoj a testování až k hotovému prototypu. Pak nás čekala nelehká cesta zavádění výroby. Na této cestě nás potkala řada komplikací, které zapříčinily zdržení rozjezdu i prodražení na poli investic. Ale takový je život, když něco děláte jako první.
Zažil jste při obrození značky favorit nějaké větší problémy, které vás třeba málem od rozjezdu projektu odradili? Nebo šlo vše jak na drátkách?
Když něco děláte napoprvé a ještě takovým způsobem, který nikdo jiný nedělá, musíte hledat optimální cestu. A to se neobejde bez komplikací a slepých cest. Proto jsou kladeny vysoké nároky na psychickou odolnost našich kolegů. Mnoho z nich to na cestě vzdalo, protože viděli, že náročné úlohy nezvládli. Do cíle ale dojedou jen ti nejvytrvalejší a nejvýkonnější. Jako v závodech.
Jak se Vám podařilo získat pro Favorit českou designovou jedničku Petra Novague?
Domluva s Petrem byla rychlá, spolupráce značně problematická a zdlouhavá. Petr byl jedním ze spolutvůrců na začátku designových studií, ale samozřejmě se na celkovém designu podílelo celé spektrum kolegů různých profesí. Dnes již máme kompletní interní designový team, k jednotlivým projektům zveme dle potřeb různé designéry.
[tg_divider style=“faded“]
Jak to bylo s Favoritem dál?
To se dozvíte v říjnovém čísle Starting UP.
[tg_button href=“https://issuu.com/startingup/docs/starting_up_2.vyd__n_______jen_2016″ color=“orange“ bg_color=““ text_color=““]Prolistovat číslo[/tg_button]
[tg_divider style=“faded“]
Nejnovější komentáře